Hosgeldiniz! Anonymous
Özel Arama

Stüdyo Ankanom Ney Dersi-Kursu

İÇ ANADOLU bölgesindeki kurs yerleri

Yetkili: kerimdiktas

Stüdyo Ankanom Ney Dersi-Kursu

İleti Stüdyo Ankanom » 05 Oca 2014, 15:32

NEY DERSİ – KURSU – NEY DERSLERİ ANKARA

PROFESYONEL EĞİTMENLERİMİZLE NEY DERSLERİMİZ DEVAM ETMEKTEDİR

LİBYA CAD. 10/C-D-E KOLEJ KIZILAY
0312.432 13 08//0555.630 03 02

NEY KURSU,DERSLERİ ANKARA

Profesyonel veya hobi amaçlı ney dersi almak isteyen - gençler,yetişkinler ve çocuklar için oluşturulmuş sınıflar ve özel ders imkanlarıyla Ankara'da müzik severlere hizmet vermekteyiz.

Alanlarında uzman eğitmenlerimizle işlenen ney derslerimiz,haftada bir saat birebir - özel dersten oluşmaktadır.Çalışma gün ve saatleri öğrencilerimizin ve stüdyomuzun uygunluğuna göre programlanmaktadır.
Enstruman çalabilmek için bir yaş sınırı olmadığına ve kulağın eğitilerek gelişebileceğine inanan eğitim felsefemizle her yaştan müzik sever kurslarımıza katılabilmektedir.

Ney derslerimizle ilgili içerik ve her türlü sorularınız için adres ve telefonlarımızdan bize ulaşabilirsiniz.

0312.432 13 08 // 0555.630 03 02

NEY DERSLERİ - ANKARA

Ney ders programımız,ses üfleme çalışmaları ile başlar.Usta-çırak yöntemi ile birlikte ilerleyen ney derslerimizde,önemli neyzenlerin eserlerine,çalış ve yorumlama tekniklerine bakılmaktadır.Tekniği geliştirici etütlerle desteklenen derslerimiz repartuar oluşturma çalışmalarıyla devam eder.Bu amaçla öğrencilerimize ezbere dayalı olmayan bir eğitim vermekteyiz.

İletişim:

Libya caddesi 10/C-D-E Kolej/Kızılay - ANKARA

Tel: 0312.432 13 08 //0555.630 03 02

E-mail :info@ankanom.com

Anlık İletişim: studio_ankanom@hotmail.com

NEY

Ney üflemeli bir çalgıdır. Kaşgarlı Mahmut, Divân-ı Lügati't-Türk adlı Türk kültür ve dilini anlatan eserinde, Sagu denilen, "Erler" için düzenlenen, ölüm, erdem ve acıları anlatan tören'lerde kullanıldığını aktarmıştır.
"Ney", yakın zamanlarda Farsça'ya geçmiş olup nâ veya nay (kamış) adını almıştır. Arap toplumunda da üflemeli çalgıların hemen tümü için kullanılan mizmâr sözcüğü ise, (nefes borusu, ses organı anlamında) ney için de kullanılmıştır. Türkçe’de ise hemen her zaman ney olarak anılmıştır. Kavimler Göçünden çok eski zamanlardan kalan, Runik Harfler'in aslının henüz anlaşıldığı; Proto Türk Yazıtları zamanından kaldığı düşünülen kültür'izleri gibi miras kalmış olan, çok az kültürel öğelerin devamı olarak ise, bugünkü Romanya’da nayu olarak Ad'landırılır..
Sümer toplumunda M.Ö. 5000 yıllarından itibaren kullanıldığı sanılan bu çalgıya ait elimizdeki en eski bulgu, M.Ö. 3000-2800 yıllarından kalan bugün Amerika'da Philadelphia Üniversitesi Müzesi'nde sergilenen neydir. Çalgının o dönemlerde de dinsel törenlerde kullanıldığı sanılmaktadır.
Profesyonel kalitede bir neyde aranacak özellikler; kamışın sarı renkli ve sık lifli olması, çok kalın ya da ince olmaması, boğum genişliklerinin ve boylarının orantılı biçimde azalmasıdır.
Başlıca 13 çeşit ney vardır. Kısadan uzuna doğru ana ahenk ve ara ahenk (mabeyn) ney çeşitleri aşağıdaki gibidir:
Bolahenk Nısfiye,Bolahenk-Sipürde Mabeyni,Sipürde Ney,Müstahsen,Yıldız Ney,Kız Ney,Kız-Mansur Mabeyni,Mansur Ney,Mansur-Şah Mabeyni,Şah Ney,Davud Ney,Davud-Bolahenk Mabeyni,Bolahenk Ney
Neylerin boyları uzadıkça ses elde edilmesi, kontrolü ve parmakların perdelere rahatça ulaşıp kıvrak hareket edebilmesi zorlaşmaktadır. Bu nedenle neye yeni başlayacak bir kişiye mansur veya kız neyi gibi orta-üst uzunlukta neyler tavsiye edilmektedir. Bu neylerde hakimiyet sağlayan kişi daha kısa neylerde kolayca başarılı olabilir. Şah ney günümüzde bazı usta neyzenler tarafından solo olarak kullanılmakta, Davud ney çok nadiren kullanılmakta, Davud-Bolahenk Mabeyni ile Bolahenk neyler ise hemen hiç kullanılmamaktadırlar. Klasik Osmanlı Musıkisi icracıları genellikle mansur, kız, yıldız ve sipürde ahenklerinde icra ettiklerinden bu ahenklerdeki neyler en çok kullanılanlardır.
Ney icra olanakları açısından zengin ve teknik yönden güç bir çalgıdır.
Neyden sağlıklı bir ses çıkarılması bu çalgıya yeni başlayan birinin karşılaşacağı ilk engeldir. Kişisel seçime bağlı olarak sağ ya da sol üflemeyi seçtikten sonra neyzen adayının kendi dudak ve diş yapısına uygun dudak pozisyonunu ve üfleme açısını deneme yanılma yoluyla bulması ve bu pozisyonu pürüzsüz bir ses çıkartacak şekilde oturtması ilk aşamada kazanılması gereken bir alışkanlıktır. Bu sebeple neyden çıkarılması en kolay ses olan neva sesi üzerine yoğunlaşılmalıdır. Daha sonra perdeler gittikçe kapatılarak peste doğru nim hicaz, çargah, segah, kürdi, dügah ve rast sesleri sürekli üflemek suretiyle oturtulmalıdır. Bu aşamadan sonra neyzen adayı zor yolu seçerek dem sesler denilen ve acem aşiran perdesinden aşağıya doğru pestleşen perdelere yoğunlaşabilir, ya da nevadan tiz perdeleri ekleyerek ses üflemeye devam edebilir. Neyde eser icra edilmesi, aşılması kişinin yeteneğine göre ortalama iki, üç ya da dört yıl süren teknik zorlukların ortadan kalkmasından sonra anlam kazanır. Çünkü teknik zorlukları aşmamış bir neyzen adayının ses rengi, müzikalite, nüanslar ve ney tavrı gibi ileri aşama noktalarda başarı göstermesi beklenemez. Bu süreç geride kalana kadar bazı icrası kolay eserler etüd olarak çalışılabilir. Ney perdesiz ve öğrenilmesi güç bir çalgı olduğu için musiki konusunda yeteri kadar eğitimi olmayan birinin mutlaka bir eğitmen gözetiminde çalışması gerekir.
Neyde sesler dem ses denilen temel sesler ve bunların doğuşkanlarından elde edilir.
Perde olarak da adlandırılan delikler nefesin çıkacağı noktaları belirtip neyin iç kısmındaki hava sütununun uzunluğunu tayin ederler. Üfleme şiddetine göre aynı perdeden doğuşkanlar sırasına göre pek çok ses elde edilir. En hafif üflemede önce sesin kendisi ya da temel ses, daha şiddetli üflendiğinde onun sekizlisi, sonra bir önceki sesin beşlisi ve son olarak aynı oktavın sekizlisi en çok kullanılan sesleri oluşturur. Bundan daha şiddeti üflendiğinde çıkan tüm sesler bir fisagor koması pes çıkacağı için dik düşünülerek üflenmelidir. Böylece kaba rasttan tiz nevaya kadar iki buçuk oktav olan ses sahası, üç oktava yakın bir noktaya kadar genişletilebilir. Tampere sisteminde icra edilirken perdelere yarım basma ya da dudak - başpare açısını değiştirme gibi yöntemler uygulanır.
Neye özgü süslemeler çarpma denilen parmak süslemeleri, triller, mordanlar ve kaydırma denilen glissando ve portamento hareketleridir. Bu kaydırmalar üflenilen seslere hakim olmayı ve ahenkli bir dudak - parmak uyumunu gerektirir.
Neyin sesi pek çok enstrumanda olduğu gibi çalındıkça güzelleşir. Ancak tınısal karakterdeki bu değişim neyde çok belirgindir. Üflendikçe neyin ses kutusu denilen ilk boğumundan başlayarak kamışın iç kısmı zamanla kararır. Yanma denilen bu olay neyzenin soluğundaki asidin kamış yüzeyine nüfuz ederek ince bir tabakayı hafifçe yakmasından kaynaklanır. Bu durum çok yavaş bir süreç içinde gerçekleşir ve ney üflenmeye başlandıktan ortalama 6 ay sonra genellikle küçük bir leke olarak başlar. Bu süreç tamamlanana yani neyin tüm iç kısmı kararana kadar geçen zamanda neyden çıkan ses gittikçe farklılaşarak yanık ve doğuşkanlar yönünden zengin, etkileyici bir karakter kazanır.
Ney perdesiz bir çalgıdır. Dolayısıyla Klasik Osmanlı Musıkisi yanında Batı Musıkisi, Popüler ve Caz musikileri, Halk Musıkisi gibi pek çok türün ses sistemlerinde icra edilebilir. Neyde transpozisyon (göçürüm) farklı boylarda neylerin eserin ahengine (tonuna) göre seçilmesi yoluyla ya da neyzenin çok zor olan dudak transpozisyonunda icra etmesiyle elde edilir. Neyin ortalama 2,5 oktav olan ses genişliği neyzenin ustalığına bağlı olarak 3 oktava kadar çıkabilmektedir.(wikipedia)

Tüm enstrümanlarda olduğu gibi işçilik ve kullanılan malzeme çalgının kalitesini belirlemektedir.Belli bir bilgiye sahip kişilerle enstrüman teminini tavsiye etmekteyiz.Bu süreçte eğitmenlerimizin bilgi ve deneyimleriyle yardımcı olmaktayız.

SORU VE GÖRÜŞLERİNİZ İÇİN İLETİŞİM ADRESİMİZ,

Libya caddesi 10/C-D-E Kolej/Kızılay - ANKARA

Tel: 0312.432 13 08 //0555.630 03 02


E-mail :info@ankanom.com
Anlık İletişim: studio_ankanom@hotmail.com
Stüdyo Ankanom
 
İleti: 1
Kayıt: 05 Oca 2014, 15:25
Cinsiyet: Erkek
Yasadiginiz sehir: Ankara
Bulunduğu_ilçe: ANKARA İLİ VE İLÇELERİ
Dogum_Tarihi: 01 Oca 1977

İÇ ANADOLU bölgesi

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 2 misafir